Potrivit datelor mediaTRUST, în februarie, Clotilde Armand și Robert Negoiță au fost de două ori mai vizibili în mass-media decât restul primarilor de sectoare. Audiența generală a discursurilor și declarațiilor lor s-a ridicat la peste 65 mil. de contacte.
mediaTRUST a analizat în perioada 1-28 februarie 2023, peste 4.000 materiale din presa scrisă, radio, tv, online și social media, urmărind mențiunile celor 6 primari de sectoare din București în materialele difuzate.
Clotilde Armand a fost cel mai vizibil primar în mass-media în februarie, vorbind (inclusiv fiind citată de diverse instituții media) de 1.737 de ori în perioada analizată, o medie de 62 de ori pe zi. Cele mai multe materiale în care primarul sectorului 1 a fost menționat, au fost în contextul incidentului din timpul şedinţei Consiliului Local Sector 1, când un consilier a apărut în direct, în timp ce se afla sub duș. Alte materiale care o citează pe Clotilde Armand au legătură cu problema drumului din cartierul Greenfield dar și cu înfrângerea primarului în procesul cu ROMPREST.
- George Simion, făcut praf în direct! Şeful AUR ar face jocurile Rusiei. Acuzaţiile sunt deosebit de grave
- Planul celor de la PSD şi PNL, devoalat! Un fost ministru a dat semnalul. Ce se va întâmpla cu alegerile de anul viitor
- S-a aflat adevărul despre pensiile speciale! Greşeala uriaşă a Guvernului. Cum se cheltuie inutil banii românilor
Al doilea cel mai mediatizat primar a fost Robert Negoiță
După cum a calculat mediaTRUST, publicul din România ar fi putut intra în contact cu mesajele primarului de aproape 2 ori în luna februarie (26 mil. de contacte). România TV este postul TV care a difuzat cele mai multe materiale în care Clotilde Armand a fost menționată, iar în online, site-ul gandul.ro a publicat 47 de materiale cu mențiuni despre primarul sectorului 1.
Al doilea cel mai mediatizat primar a fost Robert Negoiță – acesta a fost prezent de peste 1.000 de ori în toate tipurile de media, ceea ce s-a tradus prin faptul că mesajul său a ajuns la publicul roman de mai mult de o 2 ori pe lună (38,660,671 de contacte). Al treilea cel mai vizibil primar în mass-media a fost Ciprian Ciucu, primarului sectorului 6 (9,666,749 de contacte), care în februarie și-a anunțat demisia din fruntea PNL București. Digi24 este postul cu cele mai multe materiale în care Robert Negoiță a fost menționat, urmat de ANTENA3 CNN și radio București FM.
Următorii primari care apar des în mass-media din România sunt, în ordinea materialelor în care au fost menționați, sunt: Radu Mihaiu, 390 materiale, Daniel Băluță, 247 materiale și Constantin Melnic, 36 materiale. Digi24 și Euronews România sunt posturile TV care îl menționează cel mai des pe Radu Mihaiu în timp ce Daniel Băluță este citat cel mai mult de Realitatea Plus și Antena 3CNN. Constantin Melnic nu este menționat la TV iar în mediul online gandul.ro l-a citat în 5 articole jurmalistice.
Platforma Facebook, mediul de comunicare preferat al primarilor din București
Cei mai mulți dintre primarii Bucureștiului au comunicat în social media, cel mai frecvent pe Facebook. Între 1 și 28 februarie, au fost menționați în nu mai puțin de 687 de postări și peste 300 tweet-uri și retweet-uri – cu o medie de 37 de postări noi apărute în fiecare zi. mediaTRUST a înregistrat cel mai mare număr de mesaje pe Facebook și Twitter în 9 februarie pentru Robert Negoiță și în 21 februarie pentru Clotilde Armand.
